LA EDUCACIÓN AMBIENTAL TAMIÉN YE PAL BRANU

El branu ye la época del añu na que más visitantes s’averen a les playes, los espacios naturales protexíos y los entornos rurales. Los viaxeros, aprovechando los sos descansos y vacaciones, invierten el so tiempu llibre en descansar y descubrir nuevos llugares. Pero, ¿por qué nun podemos aprovechar esta situación pa llanzar mensaxes a la población sol nuesu patrimoniu natural y la importancia del so caltenimientu?

El primer puntu nel que quiero deteneme son les playes y les dunes. Quiciabes, porqu’estos ecosistemes son los que mayor impactu reciben durante la época estival. El mediu llitoral ta compuestu por dellos ecosistemes, muy fráxiles y sensibles a alteraciones antrópiques. Les dunes son barreres naturales que sirven de proteición natural, pero tamién son almacenes de sable pa que podamos disfrutar d’un día relaxáu na playa. ¿Saben esto los turistes? ¿Por qué nun podemos aprovechar esti fluxu masivu de visitantes pa conocer la so importancia? Una actividá con nenos y nenes; o un panel interpretativu pa conocer la flora invasora, les especies de páxaros, la biodiversidá en peligru de desaniciu o el valor de nun tirar basories nun espaciu tan delicáu ye básico pa conocer, valorar, respetar y defender l’entornu que se ta visitando, y otros asemeyaos. Ensín dulda, tamos perdiendo una gran oportunidá de concienciación ambiental.

 

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Los Parques Nacionales, Parques Naturales o Reserves de la Biosfera son tamién espacios que reciben una bayura de visitantes diarios en branu. Dalgunos, incluso, por enriba de la so capacidá d’acoyid, lo cual pue mancar gravemente al paisaxe d’una manera irreversible, ya incluso a la población llocal, en llugar de beneficios. Nestos territorios, per un llau, debemos maravillanos cola espléndida biodiversidá y xeodiversidá que caltienen, y per otru, tamién del paisanaxe que supo caltener esti patrimoniu. Les entidaes públique promocionen perbien estos espacios, pero por qué non tamién echar un gabitu pa educar soles especies de flora y fauna más emblemátiques qu’hai, o los materiales de los que ta compuestu l’espaciu protexíu. ¿Por qué non promocionar y promover el consumu de productos llocales? La educación ambiental debe dir de la mano del desarrollu rural, porque si una zona queda deshabitada tamos perdiendo sieglos d’historia, de cultura y de conocimientu autóctonu del territoriu. Tamos perdiendo a los nuesos indíxenes.

La revolución entama por pequeñes coses, en pequeños llugares, y con “muncha xente pequeña faciendo munches pequeñes, pero grandes coses”. El branu ye la perfeuta oportunidá pa que los mensaxes de los árboles, les plantes, les roques, los animales, los indíxenes o los paisaxes lleguen a los visitantes. La educación ambiental tamién ye pal branu.

Cola premisa que tolos y toles educadores ambientales tenemos de que sólo se puede protexer y caltener aquello que se conoz y se valora, el branu ye una perbona oportunidá de cambiar el mundu. Hai aspectos del nuesu entornu nos que les persones enxamás nos fixáremos, quiciabes porque nadie nos lo ensañare o falare so ello. Por ello, esta época preséntase como un gran momentu pa la metamorfosis. La revolución entama por pequeñes coses, en pequeños llugares, y con “muncha xente pequeña faciendo munches pequeñes, pero grandes coses”. El branu ye la perfeuta oportunidá pa que los mensaxes de los árboles, les plantes, les roques, los animales, los indíxenes o los paisaxes lleguen a los visitantes. La educación ambiental tamién ye pal branu.

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